Elérhetőségek

Óház X.

2015. április 19., 10:00
Lótás-futás hegyen-völgyön át

A belső Uránia udvarban található Karakoram Túrabolt szervezésében került sor 2015. április 19-én egy verőfényes vasárnapi napon, az első ÓHÁZ 10 hegyi futóversenyre Kőszegi Síház és az Óház kilátó között kitűzött útvonalon, 90%-ban erdei utakon.

A versenyre két távon 5 és 10 km-n lehetett nevezni, egyéni és 4 körös csapatversenyben. Az útvonal egy 2,5 km-es kör volt, 140 méter szintkülönbséggel, ebből kellett 2-4, vagy a csapatból mindenkinek, legalább egy kört teljesíteni. A számok első látásra nem tűntek veszélyesnek, de aki már futott terepen az tudja, hogy ez a 140 m emelkedés nem azonos az aszfaltos pályákon könnyedén leküzdhető szintemelkedéssel.

A verseny előtti héten a pályabejárás során már láttuk, hogy ez egy igazi alpesi-hegyi közegben rendezett futóverseny lesz, komoly szintemelkedéssel, így elsőre egyéniben nem csak csapatban indultunk. Kovács J. Tibor, Árgyelán Beáta, Rónai András, Nagy Tibor összeállításban vágtunk neki, hogy „legyőzzük” a hegyet. 460 méter tengerszint feletti magasságot jeleztek a GPS készülékek a Kőszegi Síháznál, 11 órakor mikor az első versenyző nekivágott az első körnek.

A verseny időmérését az érintés nélküli SporIdent rendszerrel oldották meg melyet elsősorban a tájfutásban használnak. Ez egy „pendrive” méretű eszköz melyet a meghatározott pontokon egy dokkoló állomásba kell helyezni. Itt azonban csak az indulásnál és a célnál kellett ezzel foglalkozni. 5-10 másodpercenként indultak a versenyzők és már 300 méter után egy olyan pontot értünk el ahol kifeszített kötél is segített feljebb jutni egy teraszos részre. Az Óház kilátó 599 méter magasságban helyezkedik el és mi ide 900 métert kapaszkodva érkeztünk. Miután ezen a ponton már szinte mindenki a fülén is vette a levegőt következett a lejtő ami 1230 méter volt. Rövidebbet mértünk mi is és más versenyzők, de ezt senki sem rótta fel a szervezőknek, mert így is embert próbáló volt az ereszkedés útvonalát keresztező, kidőlt fatörzseken át elérni a váltó pontot.

A legjobbak egy órán belül, mi 1:13:57-s idővel érkeztünk a célba a 8,6 km hosszúnak mért pályán. Egy ilyen hegyi futóversenyen hagyni kell egy kicsit "meghalni" a testünket ez itt nekünk és minden versenyzőnek tökéletesen sikerült :). Gratula minden résztvevőnek és a szervezőknek is.

Nagy Tibor

Nézd meg a képeket!

« Vissza az előző oldalra!