Elérhetőségek

ribes@ipa-szombathely.hu

Római vakáció

2015. június 15., 09:00
Egyhetes kirándulás egy film címe alapján

2015 júniusában sor került szervezetünk második, saját szervezésű külföldi útjára. A múlt évi sikeres londoni kirándulást követően idén Rómába látogattunk.
Az első napunk utazással telt, az esti órákban érkeztünk meg Rómába. Másnap egész napos városnézésre indultunk, s felfedeztük az antik-reneszánsz Rómát. Többek közt alkalmunk nyílt megtekinteni a S. Pietro in Vincoli-bazilikát, az ókori Róma impozáns hagyatékát, a Forum Romanum-ot, a Colosseumot, a Velence-teret és Victor Emanuelle emlékművét. Természetesen nem maradt ki Róma leghíresebb kútja, a Trevi-kút, a Spanyol lépcső, a Popolo-tér, és a S. Maria Maggiore templom sem. A nap során mintegy húsz kilométert sétáltunk.
Utazásunk harmadik napján az ókori Római Birodalom egyik városába, Pompeibe lá-togattunk, mely 79. augusztus 24-én a Vezúv kitörése nyomán pusztult el. Maradandó élményben volt részünk. A látottakat kiváló idegenvezetőnk tette igazán emlékezetessé. Ezt követően meglátogattuk a híres vulkánt, a Vezúvot, amit az ókori görögök és rómaiak Héraklész szent hegyének tartottak. Ismertségét elsősorban a 79-es kitörésének köszönheti, amelynek eredményeként hamuja és lávája eltemette Pompei, Herculaneum, Oplontis és Stabiae római településeket. Azóta számtalanszor kitört, legutóbb 1944-ben.
Negyedik napunkon Vatikánba látogattunk, ahol lehetőségünk volt a Vatikáni Múzeum számtalan művészeti kincsének és a monumentális Szent Péter Bazilikának a megtekintésére.
Délután a következő látnivalók vártak ránk: a Mihály arkangyalról elnevezett Angyalvár, a Navona tér, három gyönyörű szökőkútjával, valamint a Pantheon, Raffaello sírjával.
A következő reggelen búcsút vettünk Rómától és megkezdtük utazásunkat észak felé. Úti célunk Umbria tartomány festői városa, a tufasziklára épült Orvietó volt. Sétáltunk a varázslatos középkori óváros hangulatos kis utcáiban és megtekintettük az Itália csodájának nevezett Dómot.
Ezt követően Pisa ferde tornya felé indultunk. A Csodák terén álló műemlék, a dóm és a keresztelőkápolna megtekintése után felkapaszkodunk a város jelképének tartott Ferde toronyba.
Utolsó napunkon - úton hazafelé - természetesen nem hagytuk ki a városnézést Padovában, Szent Antal városában, ahol megtekintettük a legfőbb nevezetességeket (Szent Antal-bazilika, Prato della Valle tér). Úton hazafelé azért még elidőztünk egy nagy bevásárló központban, csak, hogy senki ne maradjon ajándék nélkül.
Utazásunk idén is nagyon tartalmasra és élményekben gazdagra sikeredett, így - már úton hazafelé - megszületett a döntés, hogy jövőre folytatjuk.

K. Sz.

Nézd meg a képeket!

« Vissza az előző oldalra!