Elérhetőségek

Villach-i jubileum

2015. május 08., 10:00
Immáron 30 éves fennállását ünnepelte az IPA Villach-i Szervezete

Több éves kapcsolatunk van már az IPA Villach-i Szervezetével. Öt évvel ezelőtt a 25 éves évfordulós ünnepségükön is ott voltunk már egy delegációval. Az idén tartott 30 éves évfordulón is illett megtisztelnünk barátainkat a részvételünkkel. 3 fős delegáció kelt útra május 8-án délben. Majd végig autópályán tudtuk le a 300 km-es utat. Az utolsó 17 km-t kellett csak alsóbbrendű utakon megtennünk, de az gyönyörű tájon vezetett a Vörti tó mellett. Mivel Villach közel van a Vörti tóhoz is, ezért házigazdáink a tóhoz közeli Latschach faluban lévő Pachernighof Hotelben vártak minket, ez volt a „főhadiszállás”. A regisztrációt követően helyi sörrel és szendvicsekkel kínálták az érkezőket az ismerkedő beszélgetésekhez. Aztán a szoba elfoglalása és a felfrissülés után következett a vacsora, ahol átadtuk egyesületünk gratulációját és ajándékát. Mi is kaptunk egy szép jubileumi üveg plakettet. Még az esti vacsora során ismerkedtünk meg Hartmut Schaller az erfurti IPA elnökével, valamint jót beszélgettünk a velünk közös asztalnál lévő Győr-Moson-Sopron megyei IPA delegációval is.

Másnap délelőtt házigazdáink Európa legnagyobb fából készült kilátójához vittek el minket, a Schliefling am See-ben lévő Piramidenkogel-hez. A kilátó 70 m magas, 440 lépcső visz fel (valamint a puhányabbakat egy üveglift); 50 m-es spirálcsúzdán is le lehet csúszni fentről. A tetőről gyönyörű kilátás nyílik a tóra és az azt övező településekre, hegyekre. A látvány élvezete után következhetett a földszinti presszóban egy kis felfrissülés, majd buszra ültünk és a tavat megkerülve a szemközti parton egy elegáns szálloda éttermében ebédeltünk. A kulináris élvezeteket követően hajóra szálltunk és egy körtúrát tettünk a tavon. A Velden-i kaszinó előtt szálltunk partra, majd egy kis városnéző séta után buszra ültünk ismét és a szálláshelyre érkeztünk. Még volt idő az esti vacsora előtt egy kis pihenésre, így a hazai gyümölcslé kínálása mellett beszélgettünk a régi ismerősökkel és az eközben megismert szerb Sombor-i IPA delegáció két tagjával, Branislav Basara-val és Damir Petrovic-cel. Aztán az esti gálavacsora és műsor számbavétele következett késő éjszakáig.

Vasárnap reggel a kiadós reggeli után még a svájci delegáció egyik tagja havasi kürttel adott „koncertet”. Ezt követően elbúcsúztunk házigazdáinktól, valamint friss szerb és régebbi, itt újra látott olasz, szlovén barátainktól is és szép emlékekkel, megerősített régi barátságokkal valamint újak örömével indultunk haza.

R.A.

Nézd meg a képeket!

« Vissza az előző oldalra!